Welcome to the age of Aquarius!
Welcome to the age of Aquarius!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Béke jel

A BÉKE JEL KÖZKEDVELT AZ EGÉSZ VILÁGON.

A kör szimbolizálja az egész mindenséget, az egész világot, minden élő dolgot.A középből kiáradó sugarak jelentik a különböző utakat a mindenség felé.Ugyanakkor jelképezik a béke-galamb lábnyomát is.

 

 
A 60-as, 70-es évek zenéi,zenészei
 
Beatles örökké
 
*John Lennon
 
Sulicuccok
 
.::*Számláló*::.
Indulás: 2006-02-05
 
Válaszz TE!
Most a Hair c. szám van, mert azt kértétek de lehet újra szavazni!
Milyen zene legyen a honlapon?

Aquarius(a régi)/Hairből
Let the sunshine in!/Hair
Ez!!!(Hair)/Hair
Good Morning Starshine/Hair
Dead End/Hair
Hare Krishna(Be in)/Hair
EASY RIDER
Más(ird a vendégkönyvbe)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
*Zene* /Hair/
 
POSTER

 


Jóga

A hippik életében fontos szerepet játszott a jóga. A keleti filozófiákból megismerték a megváltozott tudatállapotban történő érzékelés új útjait. Ezt a tudatállapotot a hosszú és fáradságos jóga, meditáció helyett gyorsabban is el lehetett érni, így a kábítószer, elsősorban a marihuána használata is hozzátartozott a hippi-léthez, bár nem kötelező jelleggel. Én inkább a jógát ajánlom úgyhogy itt van róla pár infó.

Jóga

Jógi lótuszülésben
Jógi lótuszülésben

A jóga (yoga), szanszkritül योग, a keleti bölcselet egy formája, ami Indiában fejlődött ki a hinduizmus és a buddhizmus kulturális közegében.

A jóga művelője a jógi (szanszkritül a férfi jógikat joginnak, a női jógikat pedig jogininek is nevezik).

A jóga célja a testi és a szellemi erők felébresztése. Eszerint alapvetően kétféle jógát különböztetünk meg: testi és szellemi jógát.

A jógának több változata ismert, amelyeket a különbőző személyiségtípusokhoz fejlesztettek ki. Indián kívül először a hatha jóga vált népszerűvé a 20. századi nyugati világban, ma már azonban Európában is szinte minden ága elérhető jógaközpontok által.

A jóga gyakorlatai és célja

A modern jóga gyakran tartalmaz a hinduizmusból származó tradícionális elemeket, mint például az erkölcsi és etikai alapelveket, a test megerősítésére és jó állapotának megőrzésére szolgáló pózokat (az úgynevezett ászanákat vagy más néven tartásokat), a spirituális filozófiát, a guru által történő útmutatást, a mantrák (szent szótagok) ismételgetését, a légzés szabályozását és az elme meditációval történő elcsendesítését, Ezeket az elemeket általában adaptálják a nem hindu jógik számára.

A jóga minennapos gyakorlása önmagában is hasznos. Javítja az egészséget, jó közérzetet teremt, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulását eredményezi. A jóga szakértője megtapasztalhatja a számádhit, az elmélyült meditációt, amely eksztatikus élménnyel jár.

A jóga céljait a különböző tradíciók értelmében többféleképpen magyarázzák. A teista hinduizmusban a jóga az az eszköz, amellyel az ember közelebb kerülhet istenhez és amely hozzásegítheti őt az istennel való egyesüléshez. A buddhizmus, amely nem tartja lényegesnek a teremtő istenben történő hitet, a jógában látja az utat a bölcsesség, a könyörületesség és a megértés felé. A nyugati kultúrák, amelyek nagyobb hangsúlyt fektetnek az individualizmusra, a jógát az önismeret fejlesztésére és a különböző életszemléletek egyesítésére használják. A hindu jógában az önfelismerést és a megvilágosodást hasonlóan értelmezik, úgy tartják a jóga gyakorlása által feltárul az én isteni természete.

A jóga véső célja a megszabadulás (móksa) elérése, amely által a lélek kikerül a születés és a halál körforgásából (szamszara). A jóga által uralható a test, az elme, továbbá az érzelmek és a vágyak. Fokozatosan vezet el a lét igazi természetének megismeréséhez. A jógi akkor éri el a megvilágosodást, amikor tudata megszűnik és megtapasztalja az egyesülés örömét. Az egyesülés a védánta filozófia szerint történhet a egyéni lélekkel (Átmannal) vagy a mindenhatóval (Brahmannal), a teista hinduizmusban és a buddhizmus bizonyos formáiban pedig valamely istennel vagy istennővel. A megvilágosodás a korlátozott ego pusztulásához és az univerzum egységes természetének felismeréséhez vezet.

Habár az átlagember távol áll a megvilágosodástól, a jóga képes elvezetni a spirituális tudatossághoz, illetve a könyörületességhez és a megértéshez. A jóga ugyan erősen kötődik a hinduizmushoz, művelői mégsem tekintik vallásnak, és miközben tartalmaz olyan gyakorlatokat, amelyek a vallásos emberek számára hasznosak, alkalmazható azok számára is akik nem vallásosak.

Eredete

Az Indus-völgyi civilizáció romjai közül 6-7 ezer éves, meditáló jógikat ábrázoló képek kerültek elő. Több kutató az ősi Rig-Védában véli felfedezni a jóga eredetét, amit Kr.e. 1200 és 1500 között írtak. Az első írott emlék Patandzsáli (Patanjali), a Kr.e. 4. században élt indiai bölcs szútráiból maradt fenn, az összes többi jógakönyv tulajdonképpen erre alapozódik. A jóga elméletének és céljainak részletes kifejtése megtalálható az Upanisadokban, amely Kr.e. a 8. és 4. század között keletkezett. Ezt a művet Vedanta-nak is nevezik, mivel a Védák befejezésének, avagy konklúziójának is tekintik. Az Upanisadokban az isteneket kiengesztelő áldozat bemutatások és ceremóniák dominálnak az új felfogással szemben, amely szerint egy, az erkölcsi kultúrán, a tudat kontrollálásán és edzésén keresztül bemutatott belső áldozat által az ember eggyéválhat a Legfelsőbb Lénnyel (amelyre Brahmanként vagy Mahatmanként hivatkoznak).

A jóga szó értelmezése

A jóga szó a szanszkrit judzs szótőből származik, melynek jelentése: összeköt, egyesít, igába fog. Az egyéni lélek (átma) és az univerzális lélek (paramátma) egyesítésére utal, de vonatkoztatható a test, a tudat és a lélek egyesítésére történő utalásként is.

A jóga változatossága

Hatha jóga egy hindu templomban
Hatha jóga egy hindu templomban

A jóga hosszú története folyamán számos iskola jött létre, új irányzatok alakultak ki és az irányzatok egyesülésére is sor került, de általánosságban minden változatra kijelenthető, hogy a megvilágosodás felé vezető utat keresi.

A jóga négy fő változata:

  • Bhakti jóga (az imádat és a rajongás jógája)
  • Karma jóga (az önzetlen munka jógája)
  • Dzsnyána jóga (a tudás és a józan ítélőképesség jógája)
  • Rádzsa jóga (nyolc ágra osztott képzési rendszer, amely kihangsúlyozza a meditációt).

Gyakorlataik átmenetet képeznek a vallás és a tudomány között. Jellemzőik nem feltétlenül zárják ki egymást (egy önzetlenül dolgozó személy járhatja a tudás és józan ítélőképesség útját).

Léteznek egyéb jógaváltozatok is, úgymint mantra jóga, kundalini jóga, Iyengar jóga, krija jóga, integrál jóga, nitja jóga, maha jóga, purna jóga, anahata jóga, tantra jóga, tibeti jóga stb. A rádzsa jógát ("királyi jóga") ashtanga jógának ("nyolc ágú jóga") is nevezik, amely nem összetévesztendő a Sri K. Pattabhi Jois által kifejlesztett ashtanga vinyásza jógával, amely a nyugati országokban gyakran önmagában gyakorolt hatha jóga egy változata.

A jóga és a vallás

A hindu-, buddhista-, szikh- és dzsain hagyományok szerint a jóga spirituális céljai elválaszthatatlanok a vallástól, amelyet egyben a jóga részének is tekintenek. Némelyik jógi ugyan finoman megkülönbözteti a vallást és a jógát, mivel az előbbi szorosabb kapcsolatban áll a kultúrával, az értékrenddel, a hittel és a szertartásokkal, míg az utóbbi inkább az önfelismerésre (a végső igazság megtapasztalására) fókuszál, lényegében a kettő kiegészíti egymást. Sri Ramakrishna úgy tartotta, hogy a vallás a olyan, mint egy magot körülvevő héj. Mindkettőre szükség van, "de ha valami el akar jutni a maghoz, annak el kell távolítania a gabona héját".

A jóga némely változata gazdag ikonográfiával rendelkezik, míg más változatok inkább puritánok és egyszerűségre törekednek. A jóga hindu követői büszkék vallási hagyományaikra, míközben a nem hindu jógik szerint a jóga nyíltabban gyakorolható azok számára, akik nem követik a hindu vallást.

Habár a jóga gyökerei Indiába nyúlnak vissza, több modern jógi is (mint például Swami Vivekananda vagyy Paramahansa Yogananda), nyugatra költözött, mert úgy látták hogy ott is van remény a hagyományok megőrzésére. A jóga kritikusai a nyugati jógát általában azzal a váddal illetik, hogy felhígult, leromlott, elvesztette a spirituális gyökereit (a populáris jóga ugyanis főként a fizikai gyakorlatokra koncentrál). Sok Indián kívül élő jógi szerint a jógát célszerű történelmi gyökerei és modern adaptációi szerint egyaránt definiálni.

Közös vonások

A jóga legtöbb változatának része a koncentráció (dhárana) és a meditáció (djána) gyakorlása. Patandzsáli szerint a dhárana "a tudat egyetlen pontra való rögzítése". Az összpontosítás bármely érzékszervre vonatkozhat (például arra, hogyan áramlik át a levegő az orrlyukakon a légzés során). A koncentráció fenntartásával a jógi eljuthat a meditáció állapotáig, ahol a legbelső lénye feltárul. A meditálás gyakran jár a béke, a boldogság és az egység érzetével. A meditáció tárgya iskolánként eltérhet. Történhet a csakrákra, a szív középpontjára (anahata) a harmadik szemre (ajna), valamely istenségre, mint Krisna, vagy egy érzésre, mint például a béke. A nem dualista iskoláknál (mint az Advaita Vedanta) a meditáció tárgya lehet egy alak és tulajdonságok nélküli istenség (Nirguna Brahman). A buddhisták ehhez hasonlóan az ürességen meditálnak.

Az iskolák többségére jellemző a spirituális tanító (szanszkritül guru, tibetiül láma) megléte, aki némelyik iskolában fontosabb hittudósi, papi szerepet tölt be. A tanítvány (szádhaka, sisja vagy csela) a kezdetektől fogva a guru útmutatásait követi. A satgurukért (a valódi mesterekért avagy spirituális mesterekért) a tanítványok rajonganak. A hagyomány szerint a mester tudását a tanítvány örökli és adja tovább. Ezt a végtelen láncolatot guruparamparának nevezik.

A jóga hagyomány részben az elsajátított gyakorlatokban részben pedig a jóga technikáit és filozófiáját ismertető szövegekben rejlik, amelyeket számos guru ír, fordít és lát el magyarázó szövegekkel. A guruk néha egy ashramot vagy szerzetesrendet alapítanak, amely idővel tanítványokkal bővül, akik a gyakorlatok mellett elsajátítják a mantrákat, a spirituális énekeket és tanulmányozzák a szent szövegeket. Az egyes elemek fontossága iskoláról iskolára változik. A különbségek oka általában az, hogy az iskolák különböző igényű, hátterű, természetű diákokkal foglalkoznak. A jóga tradíció kedvelt téma a költészet, a zene, a tánc és más művészetek számára.

Hindu jóga

Bhagavad Gíta

A Bhagavad Gíta, amely az egyes fejezetek végén a Jóga szent könyveként hivatkozik önmagára, a jóga több változatát is ismerteti a különböző típusú emberek számára, betekintést nyújtva az egyes irányzatok filozófiai hátterébe is. A mű Kr.e. az 5. és a 2. század között íródott. Krisna az alábbi irányzatokat tárgyalja benne:

(1) Karma jóga, a világban való "cselekvés" jógája.
(2) Dzsnyána jóga, a tudás és intellektuális törekvés jógája.
(3) Bhakti jóga, az isten (például Krisna) iránti rajongás jógája.

Patandzsáli

A klasszikusnak számító Jóga szútra című műve, amellett hogy gyakorlati útmutatóként szolgált a legtöbb ashram számára, a jógát a hat hindu ortodox bölcseleti rendszer (az úgynevezett darsanák), közé emelte. A jóga darsana gyökerei a számkhjáig nyúlnak vissza, és idővel a buddhizmus is hatást gyakorolt rá. Átvette a számkhja filozófia ismeretelméletét, az egyéni lélek (Purusha) és a természet (Prakriti) fogalmát, de elvetette annak ateizmusát.

Patandzsáli a Jóga szútrában a jóga céljaként említi meg a mentális folyamatok lecsendesítését (csitta-vritti-niródha), amely a tartós meditáció (djána) és annak elmélyülésével a megvilágosodás (számádhi) eléréséhez vezet. Ehhez be kell tartani a tilalmakat (jama) és az előírásokat (nijama), amelyek szintén részei a nyolc tagból álló rendszernek. Patandzsáli jógáját rádzsa ("királyi") vagy ashtanga ("nyolc ágú") jógának is nevezik, megkülönböztetve ezzel az irányzatot a hatha jógától.

A nyolc ág:

(1) Jama (Az öt "tilalom"): erőszakosság, hazugság, lopás, mértéktelenség, birtoklási vágy
(2) Nijama (Az öt "előírás"): tisztaság, elégedettség, aszkézis, önképzés, (a "Nagy Igazság", isten vagy egyéb szent dolog iránti) odaadás
(3) Ászana: Különféle testtartások.
(4) Pránájama: Az éltető lélegzet, a prána irányítása.
(5) Pratjahára ("Befelé tekintés"): melynek során az érzékek és az érzékelés tárgyai nem lépnek kapcsolatba egymással
(6) Dhárana ("Koncentráció"): A figyelem egyetlen dologra való összpontosítása.
(7) Djána ("Meditáció")
(8) Számádhi: Nem evilági tudatállapot vagy transz (az abszolút igazság megnyilvánulása)

Isten szerepe a jóga filozófiájában

Meditáló Sívát ábrázoló szobor Bangalore-ban.
Meditáló Sívát ábrázoló szobor Bangalore-ban.

A jóga filozófia több bizonyítékot is felhoz a legfőbb isten (Ishvara) létének igazolására:

  • Bizonyítéknak tekinthetők a Védák és a hozzájuk kapcsolódó Upanisadok, amelyek írnak istenről.
  • Folyamatosság: az emberek és egyéb dolgok változásai, eltérései korábbi állapotuktól. Némelyik ember esztelen, némelyik pedig bölcs. Lennie kell valakiek, aki a legmagasabb szintű tudással rendelkezik - egy mindentudónak, aki isten.
  • Kozmikus evolúció, amely az univerzum kialakulásához vezetett. Ennek oka a lélek (purusha) és a természet (prakriti) kapcsolata. A purusha állandó, a prakriti pedig öntudatlan. A két dolog között nem teremthet kapcsolatot senki, isten kivételével, aki mindentudó lényként képes erre is.
  • Az istenségre történő meditáció a legjobb módja a megszabadulás elérésének. Ha olyasvalakiről meditálunk, aki segíti a megszabadulást és ez meg is történik, akkor a meditáció tárgyának léteznie kell.

Ishvara a purusha egy különleges formája, aki a szomorúság és a karma törvényein kívül létezik. Ő egyetlen, tökéletes, végtelen, mindentudó, mindenütt jelenlevő, mindenható és örök. Nem jellemezhető a számkhja tudatállapotaival, a tamasszal (passzivitás, tompultság), a szattvával (tisztaság) és a radzsasszal (aktivitás, izgatottság). Különbözik a megszabadult lelkektől is, mert Ishvara sosem volt rabul ejtve. Kedves és irgalmas, a félistenek (dévák) és a bölcsek (risik) atyja és guruja, a Védák szerzője.

A jóga rendszere talán a legelső filozófia a világon, amely a monoteizmust bizonyítottnak tekinti. Ishvarát egyedülállónak és különlegesnek tartja. Amennyiben azt feltételezzük, hogy több isten van:

  • Két isten esetében, ha az első felruház valamit egy bizonyos tulajdonsággal (például fehér színűvé teszi), míg a másik ugyanazt megpróbálja felruházni egy ezzel ellentétes tulajdonsággal (például fekete színűvé teszi), akkor a két dolog ütközni fog egymással. Más megközelítésben, ha két isten van és az egyikük uralni kezdi a mindenséget, akkor a másik megszűnik istennek lenni.
  • Csoportban dolgozó istenek esetében, ha a feladatokat megosztják egymás között, akkor addig amíg az egyik isten dolgozik, addíg a többi isten léte feleslegessé és szükségtelenné válik.

Hatha jóga

A 20. század folyamán a jógát gyakran azonosították a hatha jóga testgyakorlataival (az ászanákkal), A hatha jóga Indián kívül és a tradícionális, jógát is gyakorló vallási közösségekben vált népszerűvé. Gyakorlatait néha spirituális környezetükből kiragadva, világi módon mutatják be.

A tradícionális hatha jóga egy teljes rendszer, amelynek a testgyakorlatok (testtartások és légzőgyakorlatok) mellett részei az erkölcsi alapelvek és a meditáció is. Jóval több, mint testkultúra, aminek a nyugati világban tekintik. A hatha jóga legfőbb ismertetője a Swami Svatmarama által a 15. században írt Hatha Yoga Pradipika ("A hatha jóga lámpása").

A hatha jógát arra fejlesztették ki, hogy felkészítsék vele a tanítványokat a rádzsa jóga gyakorlására. Ennek ellenére nyugaton nem a megvilágosodás elérése érdekében, hanem pusztán egészségmegőrzési célból önmagában gyakorolják.

Natja jóga

A natja (tánc) jóga legelső ismertetőjét Bharata Muni jegyezte le. A négy fő jóga irányzat közé tartozik. Leginkább a középkori hindu vallási ünnepeken volt szerepe, ahol a táncosnők (devadasik) rituális táncot mutattak be. Az ortodox iskolákban még ma is tanítják.

Buddhista jóga

A tibeti iskolákban tanított jóga eltér a Patandzsáli vagy a Gita által bemutatott változattól. Öt gyakorlatot (melyeket rítusoknak neveznek) kiemelten kezelnek benne. A guru jógában a spirituális vezető egyesíti a tudatát a tanítványáéval, mielőtt oktatni kezdené. A tantrikus hagyományok értelmében számos gyakorlatot tekintenek a jóga részének. A tantrikus jógának négy fő változata létezik.

A Trul Khor, azaz a hold és a nap prajna energiáinak egyesítése céljából 108 féle testgyakorlatot végeznek. A Dalai Láma nyári templomának falait több, különféle testgyakorlatokat végző ősi tibeti jógiról készült festmény díszíti.

A buddhizmus terjedése folytán, az olyan indiai jógik révén, mint Yogis Naropa, Tilopa, Marpa, Milarepa és Gampopa, a Kagyü iskola is eljutott Tibetbe. Az ősi tanítások a kagyü kolostorokban mesterről tanítványra szállnak át.

Keresztény jóga

A keresztények egy része adoptálta a jógát saját spirituális világához, mások viszont nem tudják sem elfogadni, sem elvetni. Habár elismerik a test- és légzőgyakorlatok egészségre gyakorolt kedvező hatását, a jóga fő célját, az istennel való egyesülést ellentétesnek tartják a bibliai tanokkal.

Jóga és tantra

A jógát gyakran említik a tantrával összefüggésben. Bár felfedezhetők köztük nagyobb hasonlóságok elméleti, gyakorlati és fejlődéstörténeti szempontból egyaránt, mégis más tradíciókat követnek. Míg a jóga a tudat fogva tartójaként tekint a testre, addíg a tantra inkább annak megismerésére törekszik. Indiában a tantrához gyakran negatív dolgokat (szexuális- és fekete mágiát) társítanak, habár legtöbb formája megfelel az erkölcsi normáknak. A nyugati világban általában a jógához hasonlóan a lényegét csak felszínesen ismerik. A Hatha Yoga Pradipika-t a tantrizmus bibliájának tekintik.

A tantra többnyire teista alapokkal rendelkezik, követői a passzív, férfi erőt képviselő Sívát (aki a legfőbb isten, Brahman megtestesülése) és hitvesét, az aktív, női erőt képviselő Saktit (más néven Ma Kálit, Durgát, vagy Parvatit) imádják. Céljuk Kundalini, a gerinc aljánál összetekeredve alvó spirituális energiából álló kígyó felébresztése, amely az ébredés után a gerincoszlopon elhelyezkedő csakrákon áthaladva egyesíti Sívát és Saktit. Az egyesülés állapota megfelel a jógából ismert számádhinak. Némelyik hindu guru át is vette ezt az eszmét.

A tantra nagy hangsúlyt fektet a mantrára (többnyire egy istenséghez szóló szanszkrit imádság), a jantrára (istenábrázolások komplex szimbólumok formájában), valamint a szertartásokra, amelyeknek az egyszerű murtitól (istenszobrok készítése), a rituális közösülésen át egészen a holttesten ülve végzett meditációig terjedően sokféle változata ismert. A szokatlannak és misztikusnak tűnő tantrikus szövegek (kaularvatantra, mahanirvana tantra) és tanítók (mint például Abhinava Gupta) mellett a jóga egyesített eszméi egyszerűnek tűnhetnek.

Nevezetes jógik

Sri Ramakrishna Paramahamsa (1836-1886)
Sri Ramakrishna Paramahamsa (1836-1886)

Több nevezetes személy is nagy hatást gyakorolt a jógára és sokat tett azért, hogy világszerte ismertté váljon.

Talán a legjobb példák az évszázadokkal ezelőtt élt Meera, a bhakti jóga megalkotója, Shankaracharya, aki a létrehozta a dzsnyána jógát vagy maga Patandzsáli a rádzsa jóga atyja.

Az 1800-as évek végén az indiai jóga újraszületett Ramakrishna Paramahamsa munkássága nyomán. A Káli anya híveként és Advaita Vedanta mestereként ismert bhakti jógi azt hirdette, hogy minden vallás ugyanahhoz a célhoz vezet.

Sri Aurobindo, a neves indiai szerző végezte el a jóga szent iratai, a Bhagavad Gíta és az Upanisadok fordítását. Epikus költeménye a Savitri amellett, hogy a hindu jógairodalom gyöngyszeme, a valaha írt egyik leghosszabb angol nyelvű mű. Pondicherry-ben megalapította a Sri Aurobindo Ashramot, amelyben a négy fő jógairányzat (karma, dzsnyána, bhakti és rádzsa) egységesítésével megalkotott integrál jógát oktatta.

Más indiai jógik, többek között Swami Rama Tirtha és Swami Sivananda több, mint 300 könyvet írtak a jógáról és a spiritualizmusról.

A kashmiri irodista, Gopi Krishna, spirituális élményeiről szóló könyvével vált ismertté.

A huszadik század folyamán több jógi is nyugatra költözött és megismertette az ott élő embereket a jógával.

Ramakrishna tanítványa, Swami Vivekananda a jógát ismertető műve mellett, India szabadságért folytatott küzdelme idején a hinduizmus újraélesztőjeként töltött be fontos szerepet.

Swami Sivananda (1887-1963) a Divine Life Society megalapítója volt. Élete nagy részét Indiában töltötte le. Többféle nézőpontból is írt könyveket a jógáról, a filozófiáról, a vallásról, a hinduizmusról, a spiritualizmusról, az etikáról, a higiéniáról és az egészségről. Világszerte a jóga úttörőként vált ismertté. Tanításai világosak, egyszerűek és pontosak voltak. Mottója: "Szolgálat. Szeretet. Adakozás. Meditálás. Megtisztulás. Felismerés."

Paramahansa Yogananda (1893-1952), a krija jóga követője volt. A jógát összekötő kapocsnak tekintette a hinduizmus és a kereszténység között. Önéletrajza az egyik legsikeresebb jógáról szóló könyv lett.

A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada a bhakti jógát népszerűsítette. 1966-ban megalapította az International Society for Krishna Consciousnesst, azaz a Krisna-tudat Nemzetközi Szervezetét, ismertebb nevén a Hare Krisna mozgalmat).

Nyugaton az ötvenes években vált népszerűvé a hatha jóga. Ezidőtájt kezdett érdeklődni a Beatles is a transzcendentális meditáció iránt, amelyet Maharishi Mahesh Jógi dolgozott ki.

Yogiraj Gurunath Siddhanath, az 1980-as években kezdte oktatni a hamsza és a krija jóga himalájai változatait, az általa alapított Hamsa Yoga Sangh élén. Meglátása szerint az emberiség a tudatosság szintjén egységet alkot.

 
Linkek,játék
 
*.::Óra::.*
 
Beszélgessünk!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
SZAVAZZ!
Mi a véleményetek a hippikről?

IMÁDOM ŐKET és mindent ami velük kapcsolatos(talán
Bejön a hippi életstílus!
Jó ez, de nem túlzottan érdekel.
szerintem semmi értelme sem volt a hippi mozgalomn
Szerintem hülyék, és folyton drogoznak, nem szeret
Azt nem akarod tudni...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
***Idézet***
"Képzeld el az embereket | Hogy békében élnek... | Mondhatod, hogy álmodozó vagyok | De nem én vagyok az egyetlen | Remélem egy napon csatlakozol hozzánk | És a világ egységes lesz."
John Lennon (részlet az Imagine c. dalból)
 
**************
"Nem létezik békéhez vezetõ út. A béke az út."
Mahatma Gandhi
 
**************
 
"A béke nem a nemzetek egyfajta kapcsolata. Ez az elme állapota, amit a lélek derûje okoz. A béke nem csupán a háború hiánya. Ez az elme állapota is. Hosszan tartó béke csak békés emberek közé jön el."
 
Egyéb,szórakozás
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre